lördag, januari 21, 2023

En lång mörk natt utan sömn!

 Jag släckte lampan vid 01.00 men klarvaken redan 02.45! Sen var det omöjligt att sova. Men jag lyssnade på en intressant podd på SR, Rysslandspodden.

Där fick jag lära mig lite till om vad som pågår omkring Putin och hans fruktansvärda krig mot Ukraina. 

Alla försök att slumra in misslyckades så det fick bli lite musik istället. vid 05.00 gick jag upp.

Ett faktum är att kaffet smakar som bäst då efter en sådan natt. Får väl se hur dagen kommer att förflyta.

Alla nyheter inatt kretsade naturligtvis omkring det stora våldet i Stockholm. Såg dessutom att skott har skjutits i Rosengård också inatt.

Jag undrar alltid vad de som har röstat för denna politik som fört oss fram till detta tillstånd själva anser om våldet?

Så här Twittrade Josefin Utas om våldet men hon är ju inte rödgrön så hon drar samma slutsatser som mig!

Rejäl våldsvåg i #Stockholm just nu. Men, det var ju så här en majoritet ville ha det. De har röstat för kriminalpolitiken, invandringspolitiken, bidragspolitiken, kulturpolitiken, skolpolitiken osv, som lett till detta. Så här blev det.

Jag tycker att även den mest förhärdade vänstermänniska måste ju börja undra vad det är för något som ledit oss hit till detta våld?
Men frågan är om de har modet att ompröva sin hållning?

För blott några år sedan var detta slags våld enbart förknippat med de norra stadsdelarna. Minns hur en journalist försökte sig på ett reportage där uppe, han blev omringad av hotfulla killar. "Stick härifrån, det här är vårt område"!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate