måndag, december 05, 2022

Tiden förändrar oss på många sätt!


 Att våra kroppar och utseenden förändras under årens lopp behöver jag väl inte säga!

Men att våra hjärnor också går igenom förändringar är ju också väl känt. Vissa människor "fastnar" i en viss ålder,de håller fast vid alla sina åsikter,matvanor osv.

Andra människor skaffar sig andra vanor genom åren, upptäcker kanske nya böcker eller ändrar sina matvanor. Min morbbror Holger vilken blev 101 år upptäckte nya författare på löpande band .Läste dem noga och kunde berätta om den handling som fanns. Få förunnat faktiskt!

Vissa människor kan ta till sig ny teknik trots hög ålder,detta har jag upplevt många gånger när jag höll IT-kurser för pensioärer.

När jag möter människor som jag känt från min tid inom vänstern på 60-70-talet och märker att deras åsikter är exakt samma fortfarande så blir jag lite undrande omkring detta. Har de inte alls påverkats av den historia vi har upplevt? Hur kan de tex anse att DDR var en bra stat?

Jag ska nu visa er en massa bilder från mitt liv vilka visar åtminstone både ändringar i utseendet men också att politiken kom in i mitt liv så tydligt! Politiken kan förkortas till bokstäver!

FPU-VUF-VPK-KFML-SKP-SOL-FP-MED!





















Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate