onsdag, augusti 10, 2022

Mutor inför valet!

Idag fick jag nytt besked från Pensionsmyndigheten. DET som förvånar mig lite är den mer än fördubblingen av bostads(bidraget) . Allt annat är också höjt plus extra tillägg som kommer till from augusti. 

Så här ser det ut för mig from 18 aug.


 I många år har SPF och andra pensionärsförbund krävt av regering att pensionen ska höjas för oss från bla 40-talet. Jag själv arbetade fyrskift inom stålindustrin i 20 år och det har inte synts i min pension.

Slitit inom vården i ca 20 år, syns verkligen inte i den pension jag har haft under åren.Jo, förresten, det har synts genom den låga pension jag har haft.

Hur jag reagerar på denna höjning en månad före valet? Jo.det luktar ruttet valfläsk i min näsa.

Sedan när man läser på och inser att alla de som kommit hit och som inte har bidragit med ett enda öre till systemet genom arbete är de stora vinnarna.

Pension är ett försäkringssystem och bygger på arbetade år och ska inte vara något slags soss-system!

Det blir så tydligt att socialdemokraterna och deras soldater köper röster på detta sätt!

Osunt och felaktigt. Man tar pengar direkt ur budgeten istället för att använda det pensionssystem vilket ska användas. Där skulle man omförhandlat villkoren , punkt och slut.

Intressant blir ju hur en ev. ny regering kommer att handha det här mutsystemet? Knappast att någon kan ta ifrån oss dessa pengar eller?

Minns fortfarande vad en kvinna i Rosengård svarade en reporter från Svt om varför hon röstade på sossarna:" de ger oss mest bidrag"!

De ger oss mest bidrag!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate