tisdag, augusti 02, 2022

Idag skulle min mamma ha fyllt 111 år.

 

Elly Högrelius född Andersson var född 1911, det börjar bli långt nere i kalendern. 

Slumpen gjorde att mitt barnbarn Fanny Öberg föddes just den 2 aug. 

Och idag blir hon 30 år ! Hipp ,hipp hurra!


Själv fyller jag 80 om några dagar och firar detta nere i Lund hos min dotter !


Sofia är också ett augustibarn närmare bestämt den 11 aug. 

När man fyller tex 30 så står man ofta mitt i livet och det är stor skillnad mot att vara 80!
Det vore att ljuga om man påstod något annat. Livet vid 80 är så annorlunda mot när man är 30. Ofta har man små barn att ta hand om och att anpassa sig efter. Vid 80 måste man verkligen ta hand om sig själv så att inte något otrevligt händer. Falla omkull  tex vilket är allt för vanligt bland många äldre! (Har egen erfarenhet)
Många lever ensamma när de blir äldre och besöken med släkt och vänner tunnar ut ofta.
Ensamheten bland Sveriges äldre är ju omvittnad. I extremfallen kan döda ligga i sina lägenheter i åratal utan att någon märker detta.
Nåja, vi får glädjas över det lilla i våra liv tex att kunna gå ut i naturen osv.
Jag är också glad över att jag och Anne kan resa fortfarande och upptäcka tex fina slott i Danmark! Detta är till stor glädje !

Våra snart tio år tillsamanns har givit oss rikliga minnen från olika resor och upplevelser. Grattis till oss alla!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate