torsdag, september 30, 2021

Ve och fasa, du står på barnens sida!

 Just nu pågår det en debatt omkring förslaget från de rödgröna att föräldrar ska kunna vara hemma med sina barn ca 6 dagar om året med 80% av lönen.

Jag tror ju inte att detta förslag på något sätt egentligen förändrar så mycket för tungt arbetande småbarnsföräldrar. Det är ju i den vanliga vardagen förändringar skulle behöva ske. 

Många har idag dessutom långa resvägar till o från sina arbeten så dagen har krympt ytterligare för dem. Att lämna tidigt på morgon och hämta sent på dagen är ett livs puzzel som är svårt.

Många uppväxande barn idag har stora problem och därför är köerna till BUP långa . Hur många barn och unga äter inte medicin mot sin ångest idag?

Samhällets olika instanser förmår inte längre att i tid hjälpa familjer i nöd. Och då talar jag inte om maten på bordet utan den psykiska nöden.Stressen och kraven!

När jag lyfte den här frågan på 90-talet så blev det ett ramaskri från kvinnor från vänstern. Vulgärorden haglade mot mig, det gick inte ens att föra en debatt där man ställde barnen i förgrunden!

Nej då, det förvreds till en debatt som bara handlade om kvinnor!  Det var ju inte detta som jag menade, varje familj måste kunna få bestämma hur det ser ut i den egna familjen !

Mitt eget exempel visade ju att jag som man var hemma!

Den hätskhet som kom från kvinnor till vänster liknar den sk debatt som förs idag där invektiven haglar istället för sakargument!

Svt och andra stora aktörer inom media är idag fullständigt rabiata mot de som tänker annorlunda mot det som makten förfäktar.

När jag publicerade mitt inlägg så var det dock en vänstertidning som upplät plats åt mig och mina åsikter (Gnistan -SOL) och det ska de ha heder åt.  DET var en tid då debatt kunde hållas!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate