fredag, september 24, 2021

Pacifisternas ihåliga påståenden!

 I alla år så har debatten om sk ickevåld  ploppat upp med jämna mellanrum, nu senast i tidningen Dagen!

Jag kallar deras argument för ihåliga därför att de aldrig håller i verkligheten. De vill ha en drömvärld som inte kommer att finnas så länge som människor finns.

Jah drar mig till minnes vad svensk militär hade för fråga till de som ville vägra värnplikten. Frågan var: "Om det tränger in en främmande soldat i ditt hem och har för avsikt att döda dina barn o hustru, vad gör du då? 

Vänder du andra kinden till eller försvarar du din familj?"

För mig är ju svaret naturligtvis att jag försvarar rätten att döda för att rädda min familj.

Om vi går några år tillbaka och vänder blicken mot Irak-Syrien och Islamistiska staten! Att försvara och döda is-terrorister är enligt dagens pacifister fel. Man ska tala med dem!

Att nutida människor har så lite kunskaper om terror och de som utövar detta är ju förvånansvärt. Var är ögonen och öronen som ser vad som händer ute i världen? Tala med fanatiker har aldrig varit någon som helst lösning. De skrattar samtidigt som de skär halsen av den fromme!







Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate