fredag, oktober 01, 2021

Hanif Bali gate!

 

I dessa tider när alla sorters fulknep används så är den här historien så typisk med ung tjej som söker något. Vänder sig till en "idol" som till slut säger ifrån och då agerar hon utåt för att sänka honom.

Ungefär som unga flickor under alla år har falskt anklagat fäder för övergrepp. 

Då och då anmäler unga kvinnor män för våldtäkt men sedan efter ett tag visar det sig vara falskt.

Jag förstår inte vad som ligger bakom sådant så jag överlåter detta till psykiatrin!

Den här historien med Bali visar också hur svårt det har blivit i vår tid att mötas över generationsgränserna. Skiljer det i ålder så misstänks särskilt mannen som "ful gubbe"!

Hela karriären kan kvaddas av sådana här historier och det är bara att beklaga. Ni vet det där om "rök osv"?

Många är de som velat se Bali dränkas i en dyngpöl eftersom han dels är "utlänning" och dels moderat.

Vänsterfolket jublade när flickan anmälde honom.  Nu får vi ser hur den här trista historien blir och vilket avslut det kommer att uppstå!

Bali behöver stöd!

I eftermiddags skrev Bali detta på sin Facebook:

"För ett par veckor sedan sattes kronan på verket i att försöka få bort mig ur politiken när jag blev oskyldigt anklagad för ett vidrigt brott. Resultatet blev att jag hängdes i media, dagligen fick mitt namn draget i smutsen och pådyvlades den ena förtalsgrundande anklagelsen efter den andra av tyckonomer på sociala medier. Detta medan jag hela tiden varit positivt inställd till en förundersökning där jag var villig att samverka för att bevisa min oskuld.
Det har varit de värsta veckorna i mångas liv. Inte bara mitt utan även min fästmö, min familj och vänner har utsatts för de fruktansvärda konsekvenser som en sådan här anklagelse utmynnar i. Utan deras stöd hade jag inte tagit mig igenom detta. Tack även till alla ni som hört av er och inte dömt mig på en ogrundad anklagelse som bara av en slump råkar komma precis i lagom tid för när partiet sätter sina nomineringslistor.
Det finns enskilda i partiet som använder smutsiga metoder för att utmanövrera konkurrenter och det kommer bli en lärdom av denna affär, men jag uppmanar alla att inte dreva mot min anklagare, ingen förtjänar det. Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt går ut och sparkar på mig när jag ligger för kollegor.
Trots att jag blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att peta mig. Jag tänker inte avgå, jag kommer fullfölja mitt löfte till mina väljare om att representera dem mandatperioden ut. Men det finns en gräns för hur mycket man kan agera murbräcka och minröjare för ett parti, för politik som de idag fördömer och om några år adopterar och applåderar.
Därför är min vilja att kandidera till riksdagen igen obefintligt, men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engangemang."


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate