måndag, maj 18, 2020

Pendeln slår fram och tillbaka.

Jag minns femtiotalet och snacket på mitt arbete om kvinnor. Då var det bara män på mitt arbete. Kvinnor kan inte köra bil,fy fan! Kvinnor kan inte det och det. En jämn jämmer över hur odugliga kvinnor var men alla som snackade sådan skit var gifta med kvinnor.
Och så detta enfaldiga hetsande mot homosexuella.
Jag var ju redan i unga år en fritänkare och suckade ofta inombords mot alla inskränka ord jag tvingades att höra. Men när man är 16 år har man inte mycket att komma mot en massa gubbar.
På 60-talet spottade jag upp mig och gick i svaromål. Mot böghatare,mot antisemiter,mot kvinnohatare mfl.
Jag kan ju tänka mig hur deras kvinnor måste utstå detta elände att alltid höra hur jävla odugliga de var. Det måste ha frätit på äktenskapet något fruktansvärt!
Min far hotade med skilsmässa när mamma ville ta ett deltidsjobb hos stadens blomsterbutik.
Ja, fy attan vilka tider!
MEN, nu verkar det som om pendeln har slagit igen. Nu upprepas dumheterna men det är kvinnor som ständigt dårförklarar oss män. På alla sätt. Vi är känslomässiga dvärgar , vi förstår ingenting osv.
Samma dumheter upprepas igen !
Man ser ju i samband med Robertoaffären hur ett märkligt hat mot en enskild öppnar sig.Manshat  vill jag nog kalla det. Ingen hittills från någon sida försvarar detta att gå på bordell men det hjälper inte. Rent hat väller fram på ett otäckt sätt. Mannen har fått höga böter men det räcker inte. Allt ska tas ifrån honom. Firman,kontrakten osv.
Medeltidens straff ska åter användas. Ner i skiten ,sätt personen i skampålen så att alla kan spotta på honom.
Jag tänker INTE göra detta även om jag verkligen inte är någon vän av bordellbesök.
Att vara gift med en kvinna som hetsar mot män var dag är nog svårt. Vilka män står ut till slut att få höra hur dåliga män är?
Vi är ju tillbaka på 50-talet men nu är det kvinnorna som snackar skit.
Värst är ju lögnarna som satte dit män med lögner, Assange tex!
Även "fransmannen" fick en dom på ett mycket konstigt sätt. Först säger kvinnan att hon blev våldtagen sen att hon åkte ner till Paris för att bo ihop med denne man."Då blev jag våldtagen flera gånger igen", säger hon.
Det är då som man ser hur världen har förändrats och en viss klick med kvinnor har fått makt.
En makt som gravt missbrukas!
De ropar efter straff i ena sekunden beroende på vem och vilken hudfärg personen har.Är man mörk i skinnet så säger man ingenting.
Inte ens gruppvåldtäkter har man något att säga om utan man tiger.
Inte ett ljud heller om den unga killen som försökte förhindra en våldtäkt men blev mördad att mannen från annat land.Kan det bero på att den unga killen hade "fel" politisk uppfattning?

Det är en ytterst tråkig tid vi lever i med allt detta skruvade hat. Och lögner från så många.
Jag säger fortfarande , "”Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen” varpå alla som samlats i folkhopen en efter en går därifrån. n av

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate