fredag, maj 29, 2020

Det ÄR dystert nu!

Att leva som särbo har både nackdelar och fördelar men just nu bara nackdelar. Vi kan ju inte åka som vi brukar till varandra och sova över!
Ingen kontakt på ett naturligt sätt, bara avskildhet.
Jag sitter i min lägenhet varje dygn inomhus ca 22-23 timmar. Går ensam på promenad varje dag om det inte ösregnar.
Äter mina måltider-ensam så klart.
Idag fick jag ett sms där det stod:" äter vi frukost tillsammans i morgon bitti" undertecknat av "Mikaela"!
En länk var bifogad men mitt telebolag hade en varning om att det troligen var ett spam.
OCH visst är det kriminella bondfångare som är i farten!
Spärrade numret direkt.
Inte lönt att anmäla ens!
De kriminella i vårt land flyttar ständigt fram sina positioner.Överallt!
Människor utan minsta samvete. Ofta från andra länder eller har föräldrar från andra länder. "Svennejävlar" är till för att lura, stjäla ifrån, slå på käften osv.MEN skjuta det gör man på sina förortskompisar .
De få man då och då tar fast har hittills till 99 % varit killar med ursprung från andra länder!
Varför inte fler i det här landet reagerar mot dessa förhållanden och frågar sig varför det ser ut som det gör är ju mer än konstigt.
Våra fängelser är ju proppfulla just med sådana män!
Felet? Hur har det varit möjligt att i vårt "välordnade" samhälle där alla får gå i skolan och kan söka till vilka utbildningar som helst att det blivit så här?

När man sitter så mycket ensam så hinner man också att fundera över hur vårt samhälle ser ut numera. Jag är ju tillräckligt gammal för att se skillnaden mot 50-60 talet tex.
OCH som jag alltid säger,DET är politiken som har fört oss dit vi är nu!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate