onsdag, maj 20, 2020

Din jävla alkoholist!

En gång på tåget ner till Malmö så träffade jag en man som precis hade varit ett halvår på "torken" dvs den tidens anstalt för missbrukare.
Han tittar illmarigt på mig och säger " vet du vad det första jag gjorde när jag åkte därifrån"?
Jag hinner inte svara innan han tar ner sin resväska från hyllan och gläntar på locket.
Där ligger tio helor Explorer!
Hans sätt att hantera sin sjukdom är så typiskt för alla missbrukare av någonting, det kan vara spel,sexköp,knark eller alkohol m.m.
Hån eller hot och mycket förakt ändrar inte någonting för dessa missbrukare, tvärtom många gånger.
Den inre ångesten driver på missbruket. Sen varifrån ångesten kommer från början det är en lång väg att gå med hjälp från experter.Med experter så räknar jag även in fd. missbrukare som vid möten med AA tex kan vägleda människor till att bättre förstå vem de är!
När jag ser hur särskilt vänsterns människor på nätet ihop med tidningar och firmor totalt psykiskt misshandlar Roberto så är de tillbaka till forna tiders moralism . På tex 50-talet så var föraktet mot en missbrukare så starkt så människor i sin förtvivlan tog livet av sig.Samma förakt visades också mot homosexuella!
Sedan kom en tid när samhället sakta tog till sig sjukdomsbegreppet omkring missbruk.
Men nu är vi där igen och man moraliserar och dömer på precis samma sätt som förr i tiden.
"Du är en dålig människa, ut ur vårt hus!"
Äntligen träder en normal människa med kunskaper fram offentligt i Expressen,se här:https://www.expressen.se/debatt/fordomandet-av-paolo-roberto-har-sparat-ur/

Vår tid som vi lever i nu är en tid full av okunskap och det kan vi tacka den nya skolan och politiken i allmänhet för.
Ren dumhet har fått sprida sig och man ser resultatet både i regering och riksdag där det sitter ordbajsare av stora mått.
Vänsterpartiet och miljöpartiet utmärker sig som vanligt med sina högljudda individer som talar som tomma tunnor som bara skramlar.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate