torsdag, maj 07, 2020

Gnome , tack för allt ni gör för oss!

I många år har jag använt mig av Gnome och alla program de har tillverkat. Lollypop är för mig ett måste, en både musikspelare och radio men massor med stationer att välja på.

När jag ändå är inne på att tacka så vill jag också tacka folket bakom Firefox som har stretat på ända sedan Netscape-tiden. Firefox är oerhört bra idag på alla sätt. Och man kan själv fixa så den ser snygg ut dessutom.
Och så naturligtvis måste jag tacka Ubuntu Linux vilken har gjort det möjligt att snabbt och säkert kunna vistas på internet. Jag har varit med från början med detta OS. Och det är nu i många år.
Allt gratis! Lätt att installera på de flesta datorer. Men det finns vissa modeller tex HP All in One där det inte funkar eftersom de har lagt in Windows i Bios. Överallt Microsoft och det blev en obehaglig överraskning för mig. Jaja, den går bra men jag saknar Ubuntu med alla dess finesser och lätthet till uppdateringar.Men jag har ju min gamla HP kvar med ny disk och här sitter Ubuntu Gnome så bra!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate