lördag, maj 30, 2020

Jag skummar dagens blaskor!

Det pågår rättegång mot unga flickor som slog och förnedrade "svennar"! 14-15 års flickor som ger sig på andra unga. Ser också från Gävle hur man kastar sten och slår och hotar med att "knylla" din morsa!
Igår blev det smärre upplopp i en förort i Göteborg med stenkastning och annan skit.
I samtliga fall jag läser om är det unga från invandrarfamiljer och i Göteborg undrar polisen var föräldrarna till dessa unga är nu när de ser dessa ibland småungar ute mitt i natten.
När jag bodde i Rosengård på 70-80 talet så ställde jag mig samma fråga! Barn var ute till midnatt!
Sen när dessa barn är tonåringar och skjuter ihjäl andra tonåringar så säger föräldrarna att de inte vet varför de blev så här.
Jo, det kan jag tala om för er ,det är tack vare eran slapphet som förälder. Samt att ni inte har lärt er svenska och kan tillgodogöra er vad era barns lärare sa åt er en gång i tiden när det började gå snett för dem!
Barn utan uppfostran går det illa för!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate