onsdag, oktober 17, 2018

Vet du vad en DU-flicka är?

DU= deppad ungdom.
Idag när jag åkte från Huddinge efter mitt tandläkarbesök så satt jag bredvid en ung flicka, kanske 17 år.
Hon satt och sminkade sig samtidigt som hon talade i sin mobil.
När man sitter bredvid någon så hör man nästan den som är i andra änden. I det här fallet var det flickans mamma. Hon grät i andra änden. Flickan ville inte tala i mobilen och detta sa hon flera gånger till sin mamma, alla hör vad som sägs , sa hon åt mamman.
Allt var så uselt och flickan hade bara sovit 2 timmar inatt, hon kan inte sova ,sa hon.
Problem i skolan också ,dit hon helst inte hade velat gått.
Mamma grät vidare under samtalet.
Den här flickan var nog en typisk DU-are. Vad mamman var så ligger det nog åt samma håll kan jag tänka mig.
När samtalet var slut och jag skulle gå av så lutade jag mig fram mot henne och sa i hennes öra:Jag önskar dig ett kommande lyckligt liv!
Då log hon för första gången garanterat den här dagen!

Det är synd om människorna!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate