onsdag, oktober 10, 2018

Godhet?

Vi lever i ett samhälle idag vilket uppvisar motsatsen till godhet i så mycket nu. Ondskan kryper allt närmare in i mitt lilla samhälle Hökarängen. Inatt begicks en överfallsvåldtäkt mot en ung flicka mitt i centrum. Inbrotten även i mitt hus får vi uppleva nu.
Vi glömmer ej heller mordet på den unga tonårsflickan från Afghanistan.
Mitt i allt det här så finns också godhet.
Jag ska bara hålla mig till ett enda exempel ,säkerligen finns det tusen andra goda exempel!
Igår kom min vän hit från andra sidan Stockholm och städade åt mig. Vi hjälptes åt och det kändes så trevligt.
Den enda belöning hon ville ha var en kopp gott kaffe. OCH det fick hon så gärna.
Att på detta sätt hjälpa en äldre man är så fint och jag känner sån glädje över denna handling från hennes sida.
Vi har dessutom roligt tillsammans och kan tala med varandra på ett både djupt plan och skoja med varandra.
Detta är godhet!
Jesus tvättade fötterna på en man, glöm aldrig detta!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate