måndag, oktober 01, 2018

Trevliga människor!

Igår när jag och Anne var på affären så träffade vi ett litet "gäng" av människor vilka var ovanligt trevliga. En av männen var ovanligt talför även om han ofta upprepade samma frågor tex om vi åkte buss osv. Men sen överraskade han mig med en rak fråga om valet.Han undrade vad jag tyckte om valets utgång.
Sen var det en man som hette Ove med dem.Han kunde nästan inte tala men glad var han och fattade tycke för mig. Det var nog för att jag talade med honom på ett vänligt sätt och då ville han krama mig och visst fick han det , både en o två gånger.
De bodde inom omsorgen en bit bort och såg ut att må bra ihop med sin hjälpare.
Jag sa efteråt till Anne," såg du vad folk kollade på oss när vi kramades" .
Och så var det, jag räds varken att tala med sk förståndshandikappade eller andra människor,dessa trevliga människor har så mycket fint inom sig att bjuda på som inte de i kön någonsin kommer att ha.
Snälla och vänliga och roliga allt medan de sura i kön stod och blängde !

En kromosom hit eller dit, skit detsamma!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate