söndag, maj 27, 2018

Vaknar upp på söndag morgon....

och slår på radions nyheter. Möter en brandman i Uddevalla som berättar om bakhåll på lördagen. Anlagda bränder som de åker på men inser att de hamnat i ett bakhåll där en massa ungdomar kastar sten på dem.
Tvingas att åka därifrån i väntan på polis.  Då beslutar jag mig för att genom massmedia hastigt skumma mig igenom en rad orter  i vårt land.
Vad möts jag av? Jo, skottlossningar på flera ställen, masslagsmål på flera ställen bla Malmö och Gävle.
Plus en massa annat elände. Värst reagerar jag över en berättelse från Linköping där en könsstympning
 av en liten flicka beskrivs.
Vedervärdigt är ett ord som inte ens räcker. Dessa stenåldersmänniskor borde åka in i fängelse.
Det pågår så mycket skit i det här landet och det är rent ut sagt förjävligt att så många sluter sina ögon och öron inför allt detta!
Såg förresten på loppisen i Hökarängen en liten flicka på ca 7-8 år med heltäckande klädsel i denna värme. Barnmisshandel och inget annat! Kom inte o snacka om religion,
Imaner i Egypten har förklarat att muslimer som bor i kristna länder inte behöver täcka sig!
Och att barn springer omkring som små spöken är bara så enfaldigt. Hon var väl omtöcknad av brist på mat och vätska dessutom skulle jag tro.
Säger bara fy  fasen åt vår värld idag!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate