söndag, maj 13, 2018

Jag såg och hörde hela "mellon" igår!

Jag fastnade för två melodier ,Österrikes och Estland. Bra sångare med känsla och fina melodier. Trodde mest på Österrike som vinnare.
När jurybedömningarna kom så låg också Österrike högst men sedan kom folkets siffror.
Då blev allting totalt annorlunda. De som jag tyckte var dåliga började toppa listan. Så gick det som det gick !
Israels låt som vann är någonting som jag aldrig skulle varken lyssna på eller ens lägga in på min spellista. Rena skämtet!
Kommer att tänka på Harry Schein och hans diskussion om "pilsnerfilm" alá Åsa Nisse, Harry ville ha kvalité men blev då nästan mobbad för detta! Tom. Palme sa att Harry inte förstod den svenska folksjälen.
Jag har också svårt för denna sk "själ" inom folken. Enkelt och entonigt ska det vara och allra helst ska det låta lika. Om något med kvalité finns med så "förstår" man inte sånt.
När de olika länderna likt vårt lägger ner bildningen ,ja då är det kört.
Då blir också "mellon" ett ställe där kvalité inte har en chans!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate