lördag, december 02, 2023

Jag vill hedra en politiker idag! Olle Wästberg 1945-2023.

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Olle_W%C3%A4stberg 

När jag tog detta foto så hade Olle bara ca 1 månad kvar i livet. Vi visste att han var sjuk men han var tapperheten själv och missade nästan aldrig ett enda av Måndagsmöten för Ukraina!

Olle hade varit med länge inom politik och samhälle. Hade skarpa åsikter men for aldrig ut i oförskämdheter.

Vi konstaterade att vi på 50-talet haft samma arbetsgivare, Sven Wedén från Eskilstuna. Jag i Wedéns fabrik i  Eskilstuna och Olle i riksdagen.

Men vad vi bägge hade kunnat se sedan 50-talet var ett Fp som håller på att suddas ut ur Sveriges politik. Ett tämligen stort parti en gång i tiden är en spillra idag av vad det var en gång. Fyllt av motsättningar och avhopp.

Många människor idag är så påverkade av oförsonlighet så de kan inte ens snart tala med grannen eftersom de tycker olika i en del frågor.

Olle och jag talades vid många gånger utan oförsonlighet trots att det fanns många frågor där vi var oense!

Jag kommer att minnas honom med värme! 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate