torsdag, juni 01, 2023

En långsam sjukdom! (På mig)


 För lite över tio år sedan började jag märka att något inte stod rätt till i ben och fötter. 

Remiss till en av Stockholms bästa läkare inom nervsjukdomar. En till läkare kopplades in och diverse undersökningar följde. Och mycket riktigt så hade min Polyneuropati börjat.

Tyvärr finns det varken bromsmedicin eller annan medicin för denna sjukdom. Åren går och visst märker jag att försämringar kommer i skov. Har tex svårt att stå en längre stund på tex en demonstration, tappar både balans och känsel i fötter och ben.

Har börjat snubbla mer nu den senaste tiden och det gäller att i särskilt trappor hålla i sig.

Varningen från läkarna finns där i mina öron, "du kan hamna i rullstol"!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate