torsdag, april 21, 2022

Kalle Strokirk är död!

 

Allas vår omtyckta Kalle Strokirk har lämnat jordelivet.
Jag saknar ord för att beskriva hur fantastisk du var käre Kalle.

Själv kallade jag dig för min svensk pappa.
Du var min trygghet.
Det var ju tack vore dig och din tron på min inre styrka som resulterade i att min familj fick tillbaka vår älskade Gibson.

Du var den gnista som påverkade händelseförloppet ❤️

Jag lovar dig att jag kommer tänka på dina peppande ord och din tron på mig varenda gång jag tvivlar på mig själv igen.
Jag älskar dig, det gör jag verkligen, men det vet du kära Kalle.
Du var omtyckt och älskad av alla.

Må Gud ge dig evig vila och familjen och närmaste vänner styrka att bära den stora smärtan.

Ditt minne är i ljuset bevarat. 🕊

Agnieszka Wisniewska skrev dessa vackra ord.

 

Bernt o Eva skriver följande:
Kalle har lämnat oss. Han var på middig på påskafton hos sin nära vän Inga-Britt då han satte något i halsen, en bit kött. Inga-Britt försökte efter sin bästa förmåga hjälpa honom, men han förlorade syre till hjärnan i ca 20 minuter enligt läkarna. Efter att på sjukhus ha behandlats konstaterades han hjärndöd och senare avliden. Han skulle dagen efter, på påskdagen, åka ut till skärgården och besöka mig och min fru Eva vilket han såg fram emot. Jag var i telefonkontakt med honom på kvällen inte långt innan det förskräckliga hände. Vi har tillbringat många trevliga stunder, bland annat jul och påsk, tillsammans med Kalle och Inga-Britt. Vi har också gjort två resor tillsammans, till Israel och besök i Tallinn. Det är tungt att förstå att han inte längre är med oss. Vila i frid.
Hälsar Bernt och Eva

Ja, det kom som en chock för mig detta besked, jag och Kalle skulle ha träffats nästa vecka och gått så som vi brukade och ätit lunch!
Känner stor sorg över detta dödsbud!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate