tisdag, april 12, 2022

"Jag har alltid röstat på högern moderaterna" sa han!

 Sen kom snacket igång som det brukar och jag sa någonting om det hemska som sker i Ukraina. Då säger han:" Ukrainas president är en pajas,och det är Ukraina som har provocerat Putin"!

Och så lägger han till :" och det är fel att skicka vapen till Ukraina, vi ska vara neutrala"!

Jag försöker lägga fram argument om Putins politik under alla år tex invasionen i Georgien och annekteringen av Krim men ingenting biter på den här mannen. Han säger bara helt kort att han är emot NATO också.

Jag vet att han inte har varken smartphone eller dator.Han får sina nyheter från Svt helt o hållet.

Han är i min ålder!

Men moderaterna röstar han på, hur går detta ihop?

Är det så här en hel del äldre ser på omvärlden?

Med denna syn på allt från att vara neutrala osv ,hur skulle han säga om han var vuxen under ww2?

Hans inställning är nog fasen starkt påverkad av det sossesamhälle med allt vad de under åren i olika kanaler propagerat för.

Det är synd om människorna!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate