onsdag, april 06, 2022

Det ofattbara våldet och förödelsen i Ukraina!

 Jag slog på morgonTV kl 06.00 och de visade bilder från det söndertrasade Ukraina. Döda! Utbombade bostadshus! Urblåsta affärer!

Chockade överlevande och så lessna!

Jag har svårt att ta in att ett annat land kan våldföra sig på ett grannland på detta sätt! Att förstöra allt! Att mörda så många människor. Tortyr och våldtäkter! Vad är de för individer dessa ryska soldater?

Och jag har så svårt för att man inte har kunnat hjälpa Ukraina bättre utifrån våra länder. ATT det skulle ta så lång tid tex innan Sverige och Tyskland ändrade sig?

Tyskland med sitt förhalande där inte England ens fick flyga in vapen via Tysklands luftrum! Det var så skamligt!

Jag har också så svårt för de svenskar som INTE kan ställning i detta krig. OCH de som försvarar Putin! Vad är de för människor?

Och så alla dessa barn som är rädda och lessna, kanske förlorat pappa eller mormor!
Män och kvinnor vilka är som Putin och hans anhang av individer är så föraktliga, de är inte människor! Det är sällan jag önskar livet av folk men just nu känner jag så mot hela den ryska statsledningen! 
Och hur är många av den ryska befolkningen funtade? Är de dumma? Att bara snacka om att de är förledda av propagandan räcker inte! De var likadana under Sovjet-tiden! Servila!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate