onsdag, juli 21, 2021

Polisen är infiltrerad av känslosåsens profeter!

 


Jag ska välja ett stycke från en av de få fria medierna idag vilka publicerar verkligheten utan det så vanliga filtret som de andra tryckta tidningarna har.

Fd polisen Peter Springare skriver bla så här i Bulletin. (PS se till att pren.)

"Den 3 februari 2017 postade jag, en inkvoterad, privilegierad, vit och heterosexuell polis, med över 40 år i aktiv polistjänst, ett inlägg på Facebook. Jag uttryckte min uppgivenhet över att vi i Sverige är så rädda för att prata klartext om den invandrade och krigsinspirerade kriminaliteten och om invandrade kriminellas bidrag till ökningen av den grova våldskriminaliteten. Utöver det beskrev jag också helt krasst hur en vanlig utredningsvecka såg ut på Grova Brottsroteln i Örebro, där jag var förundersökningsledare.

Jag skrev också om min syn på polariseringen i den allmänna debatten om just invandringspolitiken och den bristfälliga integrationspolitiken. Jag ville bland annat att politiken skulle ta kontrollen över hela den diskussionsarenan, och därigenom tillintetgöra de agendasättande och extrema vänsterjournalisterna, och hindra dem från att kunna polarisera och kväva den debatten i samhället. Ingen rasism fanns i mina texter. Inget hat mot invandrargrupper eller politiska partier eller dess sympatisörer. Det var bara det att jag lyfte upp en elefant som stått i rummet en längre tid och som inte alls fick plats i det grävda konsensusdiket.

Det tog hus i helvete. Kommunalpolitiker och riksdagspolitiker förfasades och tog avstånd från mina uppfattningar. Morgan Johansson, Jan Björklund och Annie Lööf upprördes över vad jag skrivit. Jag skulle be om ursäkt och de ifrågasatte hur jag som polis kunde skriva något sådant. Stefan Löfven själv uttalade att det jag skrev om invandrad kriminalitets påverkan på grov våldskriminalitet absolut inte stämde med hans uppfattning. Ann Ramberg rasade. SVT och de flesta ledarsidorna i gammelmedia rasade. Som polis skulle jag hålla käften och bara vara polis. Inte uttrycka några tankar offentligt, för det undergrävde hela poliskåren, enligt dåvarande L-ledaren Jan Björklund.

Läs även: Springare: Att utestänga människor med ”fel värdegrund” är farligt

Den högsta polisledningen gick i spinn. Värdegrundsmuren rasade. Jämställdhets- och mångfaldskulissen klappade ihop. Jag anmäldes de nästkommande två åren vid fem, sex tillfällen till internutredningen för olika påhittade brott. Man förföljde mig konstant för att få mig avskedad. Exempelvis kallade polisledningen upp min närmsta chef vid minst tre tillfällen och mer eller mindre försökte tvinga ur honom något negativt om mig. Man frågade om det inte fanns någon ur allmänheten eller någon annan som hade någon kritik mot mig. Det fanns inget negativt.

Man misslyckades också med sina angivare som man hade lite här och var i polishuset. Där fick man bara irrelevant och påhittat skvaller. Då kallade man in säkerhetsavdelningen från Stockholm. En enhet som låg direkt under rikspolischefen. Man genomförde ett ingående säkerhetsförhör med mig om min ekonomi, sociala status, eventuell kontakt med spioner och infiltratörer etcetera, allt för att försöka få mig icke säkerhetsklassad, vilket är lika med sparken. Inte heller det lyckades. I december 2019 köptes jag ut för mycket dyra skattepengar, efter att Polismyndigheten blev tvingad upp i Arbetsdomstolen, vilket de för allt smör i Småland uppenbarligen inte ville."


Jag har i många år försvarat svensk polis men numera ställer jag mig frågande till vad som sker inom polisen. Att man dessutom hela tiden sänker kraven för utbildningen till polis är också oerhört negativt.

Polisledningen verkar att bestå av ett gäng individer vilka tänker mer på sin karriär än att utföra ett hederligt polisarbete.De går så tydligt i ledband under Johansson och co.

Vi har i många långa stycken fått en polismakt vilken inrättat sig under en "regim" där mp trots sin litenhet dominerar beslut och tankevärld!

Man trampar fullkomligt sönder det gamla Sverige med uppfattningar direktimporterade från USA:s getton.

Knäböjningar, rop med hat mot vita, angrepp på statyer osv. En rasism ska tydligen genomsyra hela samhället alltså en rasism mot ursprungsbefolkningen.

Inte Martin Luther Kings vision om ett samhälle fritt från all rasism där människor oavsett hudfärg behandlas lika. Ingen förmer än någon annan!

Det håller på att gå käpprätt åt skogen i många länder nu och Sverige ligger i täten!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate