onsdag, juli 14, 2021

Jag häpnar över Dagens industri (DI)

 Av någon outgrundlig anledning får jag tidningen DI i brevlådan på natten! 

I dagens tidning skriver Frida Wallnor ledaren och avslutar med orden :" Här kan faktiskt Sveerige göra en insats. Med tanke på våra starka historiska handelsband till Iran, att 100.000 personer med Iranskt ursprung bor här och att vi alltså tillhör Instex ägare borde det vara regeringens plikt att se till att Instex börjar fungera som det är tänkt.Att se till så att svenskar och europér börjar handla med Iran igen"!

https://www.di.se/ledare/sverige-kan-gora-mer-for-att-radda-iranavtalet/ 

Mycket dret har jag läst i mina dagar men det här slår alla rekord i servilitet. Frida Wallnor hänvisar till de flyktingar från Iran som bor här i sin inlaga vilken verkar vara beställd från den Iranska diktaturen,

Bilden visar vad de flesta av de Iranska flyktingarna anser om regimen i Iran.
En regim som i alla tal upprepar att de ska utplåna staten Israel! Regimen som skickar ut dödspatruller och spioner över hela världen osv.
Det Dagens industri visar upp är samma anda vilken Sverige har uppvisat mot alla totalitära regimer. ( Sovjet, Nazityskland, Kina ,Cuba mfl)
Allt är faktiskt inte bara affärer man måste som människa också hålla sig med en hållbar moral!
Jag vill inte ha er tidning!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate