lördag, juli 24, 2021

Ett inlägg som på ett klokt sätt beskriver Sverige och dess problem!

 "Allt handlar dock inte om migration och ekonomisk politik. Även skolan är avgörande. Som jag skrivit i mina tidigare krönikor sympatiserar jag med barnen som växer upp i familjer som är beroende av försörjningsstöd, eftersom jag själv har haft en liknande uppväxt. Det är inte enkelt att växa upp i miljöer där få vuxna är i arbete, där många redan i ung ålder dras in i kriminalitet, och där skolan präglas av kaos.

Socialpolitiken behöver fokusera på att minska omfattning i vilken utanförskapet går i arv. Det man kan göra är att skapa lärarledda skolor, till skillnad från dagens elevledda system. Skolorna behöver ha en situation där de vuxna är i kontroll, där barnen lär sig korrekt svenska, där kunskaper i olika ämnen förmedlas, och där det inte tillåts att någon skapar kaos och oreda i vare sig klassrum eller korridorer.

I så fall får åtminstone en större grupp av barnen möjlighet att faktiskt ta till sig de kunskaper som de behöver, för att senare i livet kunna komma in i vidareutbildning och arbete. Bidragsberoendet i Malmö är inte enkelt att minska, men man kan göra något åt risken att det går i arv. Tyvärr är min bedömning att beroendet i stor utsträckning de facto kommer att gå i arv, eftersom skolorna i utanförskapsområden är stökiga, och eftersom barnen växer upp i miljöer där det finns få vuxna förvärvsarbetande med goda inkomster som förebilder – men däremot en hel del kriminella som har pengar."  https://bulletin.nu/nima-sanandaji-malmos-bidragsberoende-ar-stort-men-losningar-finns   

När jag arbetade på "soss" i Malmö så fick jag stor inblick i hur språksvårigheter samt dålig utbildning bland invandrare bidrog till svårigheterna att få arbete. Läs och skrivsvårigheter innebär nästan alltid att dörren till riktiga jobb är stängd!

Mina tre barn gick ju hela sin skolutbildning i staden och det var inte alltid så bra .Mycket stök och skolor som sakta förstördes av elever .

Skolor fick stängas ner pga både förstörelse och att lärarna förlorade möjligheten till en bra undervisning.

När staden dessutom under åren haft ett politiskt styre vilken dolt svårigheterna utåt samt förskönat läget, då blir det i slutänden ännu värre.

Elefanten i rummet är att en mycket stor del av invandrarna kommer från arabisktalande länder med allt de för med sig av avvikande mönster från det svenska samhället. Malmös svårigheter med antisemitism är ju välkänt.

Jag tror inte att en enda av de jag kom i kontakt med under mina år där nere var demokrat. De hade alltid något skit att säga om judar tex.

Att släppa loss dessa krafter i 1 maj-tågen med sina gröna hamasflaggor är ett stort misstag av vänstern.Tyvärr har vänstern "köpt" deras usla argument om både Israel och den falska historia de lägger fram.

"Vi ska ta över staden" hörde jag ofta redan under 80-90 talet och det ser ut att besannas.

Frågan är om övriga Sverige ska fortsätta att dela ut miljardbelopp till Malmö och dess slösarpolitik?

Pride i staden kommer att kosta dem ca 30 miljoner kronor!


Sofforna och alla papperskorgar är målade i dessa färger i år!


På Gustav Adolfs torg står denna sk häst som kostat en miljon kronor!

Men än värre är alla "låtsasjobb" för hundratals människor där miljonerna flödar. Tex sitter många och via internet ska puffa för staden när någon har tex kritik mot fattade beslut.

Så går det när man kan använda andras pengar. 


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate