söndag, maj 02, 2021

Att se sitt bostadsområde förvandlas!

 När jag flyttade till Hökarängen 2004 så valde jag detta område därför att det var närmast en grön idyll.

Nu har här byggts stora fula hus och mer ska byggas. Vägen byggs om enligt det nya påfundet breda cykelvägar.Dammet ryker in hela tiden i min lägenhet. Vägen ska dessutom förlängas och bli en bilgenomfart upp till Farsta centrum.

Idyllen är borta och här sitter man som åskådare. Vi blir allt färre svenskar som bor här i området.Satt i Hökarängens centrum igår och jag såg övervägande människor från hela världens hörn komma och gå här.

Denna tendens att svenskar flyttar finns ju överallt i hela landet och jag minns ju hur det var i Rosengård när jag bodde där.

Där var vi mycket få svenskar kvar i början på 80-talet.

I Malmö märks ju detta så tydligt överallt i staden idag.

Att annan sk kultur kommit in märkte jag som vanligt inatt när ett gäng arabiska undomar började spela boll klocka 00.00 inatt. Man kommer till platsen nedanför mitt sovrum och spelar mitt i natten under skrik och skrän! Vad gör de ute mitt i natten dessa 13-17 åringar?

Så såg det också ut i Rosengård under alla år.Till och med barn var ute till mitt i natten!

Är det något som är slappt hos många invandrare är det just deras sätt att inte hålla pli på sina barn!

Jag såg ofta barn på 6-7 år ute och lekte in i nattens timmar!

Var alla svenskar flyttar kan jag bara gissa, i Malmö var det förorter flera mil från staden.Landet ibland!

Här i Stockholmsområdet har Värmdö gällt de senaste åren och liknande ställen. Det driver upp priserna ordentligt hela skeendet. Priserna rusar på allt från villor till borätter!

Varför svenskarna flyttar ut förvånar en del , särskilt det statsbärande partiets ledare. Men som vanligt förstår de ingenting eftersom de aldrig bor i dessa områden där få svenskar finns kvar.

Det är otrivsamt att ha grannar som inte förstår varken språket eller de normer vi har i vårt land.

Är man dessutom arbetslös ,vilket många är, så lever man på ett sätt som ofta blir störande för de som ska upp och arbeta kl 7 på morgonen.

Som tex de här killarna som spelar boll mitt natten och stör!

Vänstern förstår ingenting av dessa problem och de vill fortsätta den inslagna vägen. 

De tycks njuta av att vara världens sosskontor och vräka ut våra pengar!

De är helt enkelt perversa !

Njuter de av att se pensionärskollektivet ha dåliga pensioner när man har arbetat i hälso o sjukkvården?

SPF och PRO har i åratal försökt att påverka dem till att ta tag i pensionsfrågan men det bidde inte ens en tumme!

Det är ju denna politik som också bidrar till sk främlingsfientlighet, tyvärr måste jag tillägga.

DET ÄR JU DEN FÖRDA POLITIKEN SOM HAR SKAPAT DET SAMHÄLLE VI HAR NU! 

Det är ju dags att sluta att rösta på de partier som har skapat det tillstånd vi har med orättvisor !

Sanningen är ju den att fortsätter man att rösta på de som vill ha fortsatt hög invandring  med massor med bidrag så är man ju medskyldig till hur samhället bryts ner!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate