söndag, augusti 02, 2020

Slutåkt hos SJ för lång tid! Och hur sköter vissa inom personalen sitt jobb?

I fredags åkte vi från Stockholm till Örebro. Ingen personal syntes på hela vägen ! Inga biljetter viserades med andra ord. Däremot satt alla enligt reglerna, dvs. varannan plats tom!
På hemvägen idag från Örebro så var det två personal vilka tog biljetterna direkt efter start. Alla satt som de skulle enligt regelverket.
När vi ankom Västerås så pajade hela systemet därför  att en massa folk kom in i vagnen och satte sig överallt.Själv hade både jag och Anne blockerat sätet bredvid oss med våra ryggsäckar.
De måste ju ha varit obokade!
Många var från andra länder och tycks inte förstå varken skriven eller talad svenska.
Men det som gjorde mig både arg och förbryllad var att ingen av de ombordanställda visade sig under resten av resan. Inget utrop vid Västerås om vilka regler som gäller ombord just nu under corona-tider. Ingen som helst biljettvisering i vår vagn?

Jag hade litat på att man skulle kunna åka med SJ nu men blev ju grymt besviken!

Träffade bägge tågvärdarna i Stockholm och framförde min kritik och frågade varför de inte kom in i vår vagn under resten av resan.
De blev irriterade på mig och den ena menade att jag inte skulle ha åkt.
 Jag vidhåller att de inte skötte sitt jobb!
Och så en synpunkt på dessa invandrare som tycks vara totalt oförstående inför corona.
Inte undra på att i dessa förorter som de bor att så många har dött. De bryr sig inte om att varken hålla avstånd eller följa de regler som utfärdas.
Och inte blir det bättre av att SJ och dess personal inte ser till att ingen obokad sätter sig där de inte ska.
Vagn 3  tåg 172



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate