fredag, augusti 14, 2020

Sudda,sudda bort din sura min!

 

Jo, tro det eller ej, jag "suddade" allt på min hårddisk.Jag hade två olika partitioner och bestämde mig för att bara köra en och det blev den i dagarna släppta nya versionen av KDE Neon.
Deras version är nu samma nummer som senaste Ubuntun, 20.04.
Jag la till Mate ovanpå det hela så jag kan använda denna vilken är upplagd på ett mer tradionellt sätt.
Men som sagt var i botten ligger Neon vilken har så stora möjligheter att själv bestämma hur den ska se ut och fungera !
Som användare har man så stora möjligheter att utforma det mesta och bygga upp massor med program . Nuvola ger oss också på Linux tillgång till allt från Deezer till You Tube music mfl.
Man lägger bara in dem i Flatpak där man kommer åt alla program.
Den som kollar bilden ordentligt ser också att jag fortfarande använder det numera avskaffade bildprogrammet Picasa från Google och jag tar ner windows-versionen 3.9 genom ett Wine program som heter PlayonLinux.
Irfans bildprogram har jag också här på Linux, jag har ju använt detta program sedan tiderns begynnelse innan hans program blev så stort. På den tiden mailade vi med varandra,då var han student i Wien.
De som just idag utmålar alla pensionärer som totalt hjälplösa inför att Comhem ska byta ut sina analoga stationer till enbart digitala , de underskattar oss.
Jag är 78 år och har inga problem med den "nya" digitala världen.Tycker den är bra och hjälper oss i vardagen.
Hur lätt är det inte idag med alla räkningar eller överföringar av pengar?
OCH all musik man får genom Internet!!!!
Filmer, chattar, mail osv.
De som är i min ålder nu har haft många år på sig att lära sig.
1992 var jag 50 år och började med datorer.
Det sitter ibland folk omkring mig vilka är åtskilliga år yngre men begriper ingenting av vad en dator eller smartphone kan hjälpa dem i vardagen!
Jag är i alla fall nöjd med mina möjligheter att både göra mig hörd samt pyssla med mina kära foton!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate