fredag, augusti 10, 2018

Marcus Birro ställer några frågor!

Snart är det valrörelse. Den kommer ställa väldigt mycket på skallen. Det skrev jag redan efter förra valet, hösten 2014. Det är ännu mer sant nu. Det blir en omröstning om Sverige-bilden. Orkar den välmående medelklassen också tala i klartext trots att den lever långt ifrån andra människors verklighet? Eller dömer de ut rädslan och oron som många människor känner? Orkar de kliva ner från sina höga hästar och faktiskt lyssna på VARFÖR människor är rädda och varför opinionen ser ut som en gör. 
Och orkar de stanna upp, som ilsket söker enkla svar på svåra frågor? Orkar vi se varandra som medmänniskor och inte mot-människor?http://marcusbirro.blogg.se/ 

Igår när jag gick en promenad när det värsta av dagens hetta hade lagt sig så gick jag ner och satte mig på lekplatsen, hälsade på alla som satt där med sina barn.Tyvärr var ingen svensktalande men de hälsade tillbaka och jag såg i deras ögon ,även de med hucklen, att de blev glada över att jag hälsade! Så tycker jag att man ska uppföra sig! Från bägge håll,då blir världen bättre att leva i.
MEN ,sen när jag fortsatte in på skogsvägen så kom mitt obehag.Det kom två yngre killar bakom mig och då väcks min oro för överfall återigen.
Jag har alltså inte kunnat frigöra mig från de två överfall jag varit med om här i Stockholm.Kanske ligger det också kvar i min hjärna de överfall jag råkat ut för i Malmö både på fritiden och i mitt arbete?
Olusten när de här killarna närmade sig gjorde att jag stannade upp och spände mig!
Nu gick de förbi utan en blick på mig!
Här i Farsta liksom på många andra ställen i Stockholm driver det omkring gäng av killar från Mellanöstern och de sätter skräck i andra. 
När man ser bilder på de som blivit skjutna och de få som polisen har tagit så är det just denna typ av killar man ser.
ATT inte politikerna vågar att ta tag i orsak och verkan när det gäller dessa unga killar är bara ett symptom på feghet. De själva bor i nästan till 100% i "skyddade " områden eller utanför stan. De gör ett kort besök i tex Tensta och säger några floskler sen åker de tillbaka till tryggheten.
MEN värst är ofta de som bor i små orter där de slipper storstadens problem, de vill inte förstå vad som händer i städerna.OCH alla KAN inte flytta ut på landet!
När man utreder ett problem så måste man börja från grunden annars blir det fel slutsatser.OCH det är så det ser ut i vårt Sverige för närvarande.  När och var började det gå fel?
Men ,det leder in på att många måste börja ompröva åratals tänk och fel!
Farligt,farligt! 
Jag betraktar de som omprövat sin hållning såsom personer med mod. En sådan är kommunalrådet i Göteborg Ann-Sofie Hermansson! Hon ställer de rätta frågorna och går emot mängden av andra politiker som hukar där bakom sina skrivbord!
Fler sådana politiker behövs inom samtliga partier. Widar Andersson på Folkbladet i Norrköping bidrar också ofta med beska sanningar!  Heder år dessa! Nalin Pekgul och Amineh Kakabaveh är också modiga i sin kamp för alla kvinnors rättigheter.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate