tisdag, februari 14, 2023

Jag minns så väl förföljelsen av homosexuella !

 Jag hade vänner som var homosexuella när jag var ung. Flera av dem tog sina liv eftersom de inte orkade med all hånfullhet och ren mobbning. Inte ens hemma vågade de tala om vem de var! Vissa blev ihop med kvinnor för att försöka leva som alla andra ! Det var dömt att misslyckas och störtade bägge parter i olycka.

Idag sa jag upp min prenumeration på den kristna tidningen Världen idag!

 De har sedan en tid börjat en ren kampanj mot de homosexuella och på ledarsidan så publicerades en av de absolut mest bokstavstroende ledare i ämnet jag sett i mitt liv. OCH det var inte Anders Gerdmar som skrev den!

Dessa skribenter slår upp sin bibel och plockar ut det som passar dem , i det här fallet att äktenskapet är för man och kvinna.

När man påpekar att annat som också står i bibeln har de plockat bort tex alla råa straff som gud anbefaller genom sina olika profeter. 

Var tog stening av otrogna kvinnnor vägen? Eller annat barbariskt?

När vi kritiserar islam för alla sina straff, vilka de fortfarande i hög utsträckning utför, så "glömmer" man att dessa straff  också finns i den kristna bibeln.

Homosexuella utsätts inom många kyrkor för samma förakt och avståndstagande som präglar islams hållning till dessa.

Det klirrar i glashuset ordentligt!

Hur vore det om man höll sig till budskapet att gud har skapat människan till sin avbild? Älska din nästa såsom du älskar dig själv!

Det finns ungefär 7 % människor vilka är födda homosexuella , ställ frågan då vad gud har menat med detta? Ska vi avsky eller älska dem ?

Jag kan bara konstatera efter många års läsning av kristna tidningar att jag inte hör hemma bland dem som intar en hårdhjärtad inställning till sina medmänniskor!



Upproret i USA mot förföljelsen av homosexuella där polisen ofta misshandlade dem. Detta blev början till att man ställde sig upp för sina rättigheter som människa!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate