lördag, februari 11, 2023

Du är rasist!

 https://www.gp.se/ledare/dags-att-g%C3%B6ra-upp-med-id%C3%A9n-om-strukturell-rasism-1.91973151 

När jag läser denna ledare i GP så kommer minnen tillbaka för mig!


Jag arbetade på olika härbärgen i Malmö i slutet av min yrkeskarriär. I mitt jobb ingick att kolla att ingen var påverkad av droger när de släpptes in på sen kväll.

Ett genomgående tema utspelades jämt med de killar som kom från andra länder. När jag inte släppte in dem så var standarsvaren från dem att jag var rasist. Tålmodigt försökte jag förklara att alla behandlades likadant.

Det var alltid att tala för döva öron. Kändes väldigt trist där på 90-talet att mötas av deras fastklistrade inställning.

Idag så är det allmängods! Även från den nutida vänstern.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate