torsdag, februari 09, 2023

Självklart ska vi hjälpa de som är drabbade av katastrofer och krig!


 Dygnen går och de hittar faktiskt överlevande fortfarande, tack och lov!

Folken i de drabbade området är hårt prövade, ibland går det över mitt förstånd att människor inte blir tokiga av att förlora nästan hela sin familj.
Jordbävningar är ett av det mest hemska som kan hända på vår jord.
Men kriget i Ukraina är också så hemskt tack vare att det är människor liksom Putin som driver fram detta elände. Nya missiler idag igen regnar över hela Ukraina.
Där sitter denne skrivmordsmördare i Kreml och tycker att han är duktig. En massa ja-sägare omkring sig liksom Hitlers ynkliga kryp i bunkern.
MEN , några jag har så svårt för i vårt land är dels de som säger att inget stöd ska ges till jordbävningens offer ,ofta blandar de ihop Erdogan med denna fråga, helt vanvettigt. Dels dessa Putinister i vårt land som kommer med de mest fantasiulla förklaringar om varför Ukraina är både angripare och krigshetsare mm.
Sådana människor vill jag inte ha med att göra. Gör allt vad jag kan för att ta bort deras möjligheter att via mina sidor propagera för sina sjuka tankar!
För mig och huvuddelen av svenska folket så ska vi hjälpa de drabbade i alla dessa länder som lider nöd.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate