måndag, mars 14, 2022

Terrorns ansikte är vidrigt!


 Igår när jag såg Rappport så kastades jag bakåt i tiden. Åren 1966 och några år till så kom det bilder från Vietnamkriget som fick mig att gråta. Barn som brändes ihjäl av napalm var så hemskt att se. Men igår när jag såg bilderna från ett Ukraina med all förstörelse och död då grät jag också.

Samtidigt väcks ens primitiva känslor upp, hatet!

Detta är inte bra för människor men fullt begripligt. Det kan bli en drivkraft!

När jag ser och läser hur en del av ryska befolkningen,företrädsvis den äldre, resonerar och tror på samma sätt som så många gjorde under Hitler, då blir man rädd!

Ofelbarheten! Fanatismen plus alla lögner de svalt under så många år! Inget eget tänkande!

Det STORRYSKA !

Men många är de ryssar som genomskådat Putin och den regim han står för! Särskilt yngre individer med datorvana läser vad som händer i verkligheten.

Kontrasten mot vad propagandan för ut är ju så enormt stor. 

Terrorkriget med alla anfall mot sjukvården och bostäder är ju krigsbrott och det förstår de flesta människor.

Ryssland med Putin måste ner på knä och förlora detta vanvettiga krig. När de nu tänker låta islamister komma in i kriget så måste de stoppas !


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate