torsdag, mars 24, 2022

När städer i Sverige börjar likna Beirut!

 Libanon med sin stora stad Beirut är ett både uppdelat land liksom stadsdelarna i Beirut är uppdelade efter tex vilken religion man tillhör!

Malmö är en stad vilken har totalt omvandlats under 50 år. När jag kom ner 1978 och fick bostad i Rosengård hade jag mycket svaga begrepp om denna stadsdel. I köpcentrum fanns alla stora svenska affärer med Åhlens, systembolaget mfl.

Ett svenskt köpcentrum. Men redan då 1978 märkte man att vi svenskar inte var så många. Träffade folk överallt som inte förstod vad jag sa!

Det man snart också blev varse om var alla bränder lite överallt. Mordbränder utförda med hjälp av bensin. Klövervallen var ett fint sk daghem (förskola) med det brändes ner liksom skolan en bit längre bort.

Vid ett besök för ca 2 år sedan fanns inga spår av tex svenska affärer i centrum. De var helt borta och det såg ut som ett centrum i tex Beirut. Arabiska texter på skyltarna vid affärerna.

Jag upplevde då vad många andra beskriver, en känsla av att detta inte är mitt land! Tankar om invasion fanns där också och orden från unga killar på 80-talet som sa att de skulle ta över stan tids nog!

Det är lätt att nu göra en beräkning över hur det kommer att vara om 25 år i Malmö. Skåningarna finns inte kvar i staden. 

Jag tänker också på de fruktansvärda tre skoldåd som har utförts i Skåne senaste året.

Pojkar som känner sig utanför! Grubblar mycket och mår dåligt.  Sedan väljer de den absolut sämsta vägen, att gå till attack mot oskyldiga människor.

ATT det händer i Skåne kanske beror på att Skåne och Malmö har fått genomgå en stor omvandling med ett extra stort inflöde av människor från andra länder. Är man svag i psyket så kanske det föds idéer med våld?

Jag är ingen expert på sådant men jag vet ju hur fredliga Skåningar under åren ändrat mening om tex invandringen. Det finns bland vissa ett rent hat!

Nu har denna utveckling skett på många orter !  När man tex åker till Eskilstuna så ser man redan i stadsbilden hur förändrat befolkningsunderlaget är. OCH läser man tidningarna från Eskilstuna så ser man ju också samma utveckling med skjutningar, rån osv. 

VARFÖR skulle det fredliga svenska folket vara nöjda med denna utveckling?

I Stockholm förändras snart sagt varenda stadsdel till det sämre nu med hög kriminalitet där ungdomsgäng står och hänger och ställer till skit.

Det har väl aldrig sålts så mycket knark i vårt land som nu tex?

Ofta när jag åker tunnelbanan så känner jag likadant som när jag bodde i Malmö, utanför! Förstår inte vad folk säger!  Ofta när jag går hem via Lingvägen möter jag bara andra människor med annat språk!

ATT det är många som börjar känna sig utanför och ställer frågan , har vi bett om att få vårt land så här omvandlat på så kort tid?

Några som fort anpassat sig är reklambranchen. Överallt så använder de i reklamen människor med ursprung från andra länder,väldigt många "solbrända" individer!

" Vi ska ta över stan" sa de arabiska pojkarna. Nu kanske de säger :" Vi ska ta över Sverige"!




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate