tisdag, mars 15, 2022

Kusinäktenskap och vidskepelse!


Jag går in på ett kebabhak, hälsar med Assalam alaikum och beställer något. Jag hankar mig fram på engelska. Av min hälsning tar de för givet att jag är muslim. Jag berättar att jag kommer från Sverige. Jag tar upp terrorattackerna. De verkar inte gilla attackerna. De säger att de gett islam ett dåligt rykte.

”Men”, säger mannen i kassan, ”Frankrike stödjer Israel. Israel är terrorister, man förstår varför muslimer vill slå mot Frankrike. Om Frankrike inte vill ha blod på sina gator måste det sluta stödja Israel.”

En annan man, vid ett av borden, fyller i: ”USA bombar våra länder. Tror det att ingen ska slå tillbaka? Tror dom att muslimer inte är värda något?”

Mannen i kassan: ”Låt muslimerna ha islam. Dom vill ha islam, låt dom! Väst säger att dom vill ha demokrati. Okej, vi vill ha islam. Varför får vi inte?”

Jag: ”Så du menar att Islamiska staten vill ha islam?”

Mannen i kassan: ”Ja, men på fel sätt. Dom är för extrema. Dom dödar muslimer.”

Mannen vid bordet: ”Daesh [IS] är inte muslimer. Det är judar som skapat Daesh.”

Jag: ”Judar?”

Mannen vid bordet: ”Ja, för att förstöra islams rykte. Dom vill inte att islam ska bli starkt. Dom är rädda. Dom gjorde samma mot Muhammed.”

Jag: ”Varför vill de inte att islam ska bli starkt?”

Mannen vid bordet: ”För om islam blir starkt – inget mer Israel.”

Hela krönikan kan du läsa här av Mohamed Omar:https://detgodasamhallet.com/2022/03/15/mohamed-omar-fran-kungarnas-stad-till-frankrikes-mecka/?fbclid=IwAR20ECv03a416hFJ_ffyQ83LS6A_hOCEigRkfA2FqxmbpaJlPX-2MKTcxh0#more-56531

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate