tisdag, oktober 19, 2021

Idag lyssnade jag återigen på kristen sång o musik!

 Som alla vet så har alla människor delvis olika musiksmak. När jag lyssnar igenom den moderna kristna musiken tex genom Hillsong eller Stockholms filadelfia så tröttnar jag fort!

Varför?  Jo, dels för att den är nästan helt igenom amerikaniserad idag. Låter exakt som USA stora kristna kanaler.

Jag ställer mig frågan igen, måste allting i detta lilla Sverige bli så likt USA i allting? 

När jag via Spotify söker mig bakåt i tiden med den kristna sången så låter allting annorlunda, mer präglat av vårt lands kultur.

Den svenska kristna sången idag låter däremot som femtiotalets svarta kyrkors gospel.

Tittar man dessutom på tv-bilder så ser man ju också allt från rörelsemönster till de höjda armarna på pricken liknar USA:s sätt att uppträda.

Det är ju inte bara Coca Cola och McD som har tagit över Sverige o världen utan tom. barnen svär idag på samma sätt och med samma ord som de i USA gör!

Att små länder likt Sverige ska behöva uppslukas av en kultur /ytlig/ som den Amerikanska är sorgligt.




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate