torsdag, oktober 28, 2021

Tystnadskultur finns nog inte bara i Göteborg!

 "Tystnadskulturen kommer inte bara utifrån. Det finns anställda som absolut inte ”vill tala om problematik som gängkriminalitet, våldsbejakande extremism och hederskontexter”, skriver stadsledningskontoret. Föga förvånande, om man betänker vänsterns hänsynslösa kamp för att, i antirasismens namn, förneka dessa problem. Det är en vanlig svensk tystnadskultur, helt enkelt.

Dessutom finns det personal i socialförvaltningen som ”inte delar stadens värdegrund gällande hedersfrågor”, med Ekströms ord. Det är alldeles oerhört."

https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/vem-ska-mota-gangen-nar-socialen-ar-infiltrerad/ 


Jag minns från min tid som anställd på SDF Kirseberg hur en för mig känd våldsman kom upp till oss! Han kom i taxi och framförde krav på pengar! Detta trots att han inte tillhörde vår stadsdel.

Han satt i taxi och åkte runt till Malmös olika stadsdelar.

I Kirseberg fick han ett par hundra kronor!

När jag frågade soc.sekr. om varför så fick jag till svar att det var lugnast så. Vi har en speciell kassa till sånt!

Det här hände på 90-talet!

Samma var det med när jag överfölls av en man när jag satt i receptionen , han höll på att slå en flaska i huvudet på mig och uttalade dödshot.

Chefen vägrade att polisanmäla !

Det är ju feghet som blommar ut och de våldsamma klarar sig. Antagligen  har deras liv sett ut så ända sedan skoltiden, de har lärt sig att våld lönar sig.

Lagstiftningen har ju undan för undan "klemats" till så att inte ens polisen är något man bryr sig om idag.


Det har under åren suttit alldeles för många i riksdagen och regeringen utan yrkeserfarenheter, många kommer broilervägen genom ungdomsförbunden och skickas rakt upp i byråkratin där de sedan sitter med sina rosa drömmar om samhället.

OCH bestämmer!

In med fler ledamöter från verkligheten, poliser, domare, sjuksköterskor mfl,

män och kvinnor med erfarenhet av samhället utanför riksdagshuset!

Tidstypiskt var när SVT skulle hålla sk hearing i Tjärna ängar Borlänge, några dagar innan så brände huliganer upp lokalen där mötet och sändningen skulle hållas.

Nu sände de från ett tält!

Tjärna ängar bebos nästan bara av invandrare idag!




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate