torsdag, augusti 12, 2021

Överfall och hot på sitt arbete!

 När jag arbetade på Kirsebergs SDF i Malmö blev jag överfallen av en man vilken hade hoppat över disken.Han skulle precis nita mig med en flaska när jag lyckades få stopp på honom. Jag var utelåst från avdelningen och blev ensam med honom!

Ingen polisanmälan gjordes mot honom av min chef som bara viftade bort det hela.

Jag fick inte ens 5 minuters paus från jobbet för att ta igen mig. Detta var på 90-talet!

Senare när jag arbetade på ett härbärge i stadens regi så fanns det individer som skulle skära tungan av mig ,han hade tagit reda på var jag bodde. Lovade heligt och dyrt att han skulle passa mig vid min port en vacker dag.

Fick ingen som helst förståelse från min chef över dessa hot. Började må dåligt , blev rädd helt enkelt.

På härbärget bodde allt från rena psykfall till missbrukare av alla slag. Män kom direkt dit från långa fängelsestraff för tex mord! Inte alltid ett "snällt" klientel!

Blev sjukskriven med två blödande magsår. 

Trots detta ömkliga tillstånd mötte jag ingen försståelse eller uppbackning av cheferna vilka också fick mina arbetskamrater att huka inför dem.

Vid 60 efter läkarundersökningar av flera läkare så rekomenderades jag att förtidspensionera mig vid 60.

Motstånd naturligtvis från FK och min chef!

Men efter ett par möten extra så drev just läkarna igenom min förtidspension. En av läkarna sa till mig att jag skulle inte kunna fortsätta med arbetet eftersom det skulle bli fara för mitt liv. Det visade sig att jag hade spår i magsäcken och tolvfingertarmen efter minst 17 magsår!

Att jobba ständig natt i tre år med pass på ibland över 10 timmar knäckte mig. 

Samtidigt gick jag igenom en skilsmässa vilket inte heller gjorde livet bättre !

En ytterst tråkig period i mitt liv! 2004 flyttade jag från Malmö !








Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate