fredag, juli 03, 2020

Pojkarna krigade,flickorna gungade!

Stod en lång stund och tittade på barnen på gården när de lekte. Pojkarna sprang omkring som krigare och vrålade och fäktade."Du är död" ropade segraren till den som föll omkull.
Flickorna satt och gungade hela tiden när kriget pågick.
Mina tankar om könsroller kom såklart över mig. År 2020 så leker barnen exakt som vi gjorde på 40-50-talet.
Men det är nog så att detta kan de göra här hemma när inga lektanter övervakar dem. På förskolan kan jag tänka mig att "olämpliga" lekar inte får förekomma?
Sen slår jag upp dagens tidning och läser att mäns våld under coronan har ökat.
Många män är i sina känslor och hjärnan fortfarande som de småpojkar som leker krig.
Slår och slår och hotar när inte galocherna passar.
Man behöver förresten bara gå förbi en pub och höra hur det låter bland männen där.
Värst av allt idag är att allt för många kvinnor tar efter dessa män, både i språk, utseende,råhet m.m.
Många unga kvinnor som säger sig vara feminister låter som råa män idag.,fula i munnen som var otänkbart förr i tiden. Det var bara sk fyllkärringar som betedde sig så.
Att efterlikna dåliga småpojksmän är ju inte någon framgång precis.
Jag har alltid haft svårt för dessa män, jag har inget att säga dem och tvärtom.
På samma sätt känner jag för kvinnor som fungerar som dessa män.
Det är därför jag också har svårt för islam och dess folk med sin ojämlikhet mellan könen.
Männen i den världen sätter sig främst.Kvinnan är bara ett boskap som ska föda barn.Barn som värderas så olika. Pojkarna främst!
Stödet har de i koranen .
Vi andra är i deras ögon bara otrogna. Värdelösa!
När makten sätts i dessa mäns händer då blir också de otrogna behandlade därefter.
Allt blir satt till ruta noll igen i historiens sken.
Det är hela tiden frågan om makt och pengar och då tillgriper man tex religionen som ger stöd . Islam är en religion för män! Bara män!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate