lördag, juni 06, 2020

Gustavsberg och coronasmittan!

Vi närmar oss 5000 döda i Sverige men den siffran är inte sanningen rakt över.Det finns fler döda på ställen där de inom åldervården inte på något sätt testat efter virus. Där har bara människor avlidit i denna svåra sjukdom i tysthet. Registrerats med orden "förmodligen i corona" i journalen. Om det ens har noterats detta.
Ingen vet!
Därför skulle det behövas en fristående kommission vilka fick granska hur det kunde bli så som det blev.
Myndigheter på olika ställen har givit olika direktiv, skyddsutrssutning har fattats osv.
Nu släpper Expressen ett stort reportage från Gustavsberg, ett gammalt fd brukssamhälle öster om Stockholm.Text: Magnus Falkehed  Foto Niclas Hammarström  och dessa bägge tillhör den yppersta klassen av tidningsmän idag!
https://www.expressen.se/nyheter/qs/elsy-har-corona-hon-vet-bara-inte-om-det-an/

När du har läst det här så förstår du också varför tex inte jag sätter mig på bussen ut dit så som jag brukar ! Jag och min fästmö måste helt enkelt låta bli att träffas för att inte riskera vår hälsa.
Det är ju en fruktansvärt plågsam sjukdom om man drabbas.
Sorgligt är att allt för många inte tar till sig sig vad det handlar om.
De senaste dagarna har tusentals demonstranter trotsat allt förnuft!
De är ungefär som unga bilförare, odödliga! Lyssnar inte på någon annan!
PS Läs det här också, en mycket viktig fråga: https://bergmanhelene.com/avhumanisering-av-70-i-coronatid/



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate