söndag, juni 14, 2020

15 juni 1966 föddes mitt första barn.

Själv var jag 24 år gammal och min hustru Bodil var 22 år. På den tiden var det rätt ungt men vi var överens .Förlovade oss 1964!
Kyrkbröllop  1965 i Torpa kyrka strax utanför Kungsör.
15 juni var en strålande dag och själva förlossningen gick fort och allt var klart före 04.00 på morgonen. Eftersom det gick så snabbt blev huvudet lite avlång och det är som det ska. Formen går tillbaka efter ett par dagar.
Första barnet är ju för två människor ett underverk som man inte alltid vet hur man ska handskas med på bästa sätt.
Nr 1 blir ju faktiskt ett exprimentbarn.

Skaffade en smalfilmskamera i god tid och jisses vad jag filmade efter hemkomsten. Synd bara att dessa sk dubbelåttor inte har något ljud.
Åren går och nu fyller Alice 54 år. En mogen dam vilken har flyttat just till Kungsör där hennes mormor och morfar bodde. Hennes halvsyster Anna bor där också liksom Alice dotter Fanny med sin familj.
Det är lustigt hur allt kan bli. Anna är ju från Malmö men har ändå hamnat i Kungsör med sina barn.
Varje gång jag reser till Kungsör så slungas jag tillbaka i tiden . Många minnen har jag ju därifrån.
Men det börjar bli längesedan märker jag.  Grattis Alice!











Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate