torsdag, juni 25, 2020

Fakebook och censuren!

Det blev tröttsamt till slut att sitta där och vakta sina ord och även bilder som man bifogade ibland när man skrev något. Självcensur är förgörande för yttrandefriheten.
Jag skriver ju då och då om vår historia och det är ju naturligt att lägga till bilder tex om man skriver om andra världskrigets despoter.


Jag nöjde mig med Mussolini men se det gick inte .Jag blev avstängd i trettio dagar och då fann jag det lika bra att radera allt mitt innehåll på Fakebook.
Det känns enbart skönt.
Hur har detta bolag kunnat hamna så snett i sin verklighetsuppfattning så att det inte ens går att skriva om historien mellan 1939-45?
Jag överklagade i tron att de skulle ändra sig men icke sa Nicke. Trots granskning av svensk personal så stod de fast vid sitt beslut!
De är så infekterade av den nya tidens galna inställningar både till yttrandefriheten och historia.
Den unga generationens kamp mot allt från statyer till inbillad rasism i vårt land har fullkomligt förstört all form  av vettig diskussion.
Vänsterns konstiga inställning till yttrandefriheten har tom slagit igenom i borgerliga media med några undantag.
Bara "godkända" åsikter ska få publiceras. Radio och Tv har fulländat denna linje.
När så folk som tröttnat på censur och självcensur öppnar eget på nätet så ska de också smutskastas.
Det är bra för oss som vill ha sanningen på bordet att de finns tex Nyheter Idag eller Ledarsidorna.
Jag har valt att vara medlem i Medborgerlig samling därför att partiet skiljer ut sig på en rad punkter från de "vanliga" partierna. Skarp kritik tex mot byråkratiseringen av samhället. MED vill skrota en hel del inom statsapparaten.
MED är dessutom FÖR kärnkraften och fortsatt forskning omkring ännu bättre kärnkraft vilken kan bränna upp skräpet från de gamla verken. Det som ligger under jord skulle kunna användas i 10.000 år som bränsle.
Vi lever tyvärr i en tid då okunskap premieras och det är mycket illavarslande inför framtiden.
Vi måste åter sätta Sverige på kartan som ett land med kunskap och klokskap!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate