onsdag, januari 15, 2020

Huvudelen av det svenska folket är inte rasister.

Jag har läst krönikor av Atilla Yoldas i Expressen. Förundras över allt elände han beskriver. Han har kämpat för att bli svensk säger han. Han ordar mycket om Gina Dirawi och det hon råkade ut för men väljer att inte berätta om alla de fruktansvärda antisemitiska ord hon har spridit.
Jag har i alla år känt många från andra länder både som vänner och arbetskamrater. Både i Malmö och den stad jag växte upp i,Torshälla med hälften av innevånarna från andra länder.
För mig blir Atillas ord nästan märkliga. Mina kamrater kom från andra länder. Min bästa vän kom från Estland och de var katoliker.
Under årens lopp så har jag också sett ilska mot invandrare men de har då varit kriminella skitstövlar så det har funnits anledning. Men rasism, nej bara hederlig ilska för det de har gjort.
Att Malmös islamister blir hatade av många är ju däremot inte konstigt eftersom de är så extrema. Kommer på kant med svenska värderingar och vår demokrati.
Kan inte och vill inte ens försöka att acceptera våra liv. Hotar unga tjejer och har alltid något fult att ropa efter dem.
Jag minns när min dotter gick i en klass som dominerades av muslimska killar hur de varje dag mobbade henne.  Ordet "svennehora" är ju sedan många år något svenska tjejer ofta har fått höra.
Hur ska någon kunna tycka om killar som beter sig så?
OM man som många araber är antisemiter då kan man knappast kunna förvänta sig att den vanliga svensken ska gilla dem. Vi gillar varken nazister eller araber som hetsar mot judar. Så har det varit i många år och så kommer det att förbli.
Att islam och demokrati inte går ihop sig är ju ett känt faktum. I nästan alla stater där islam är statsreligion så råder starka motsättningar och oftast diktatur. Hemska straff vilka får oss svenskar att känna avsky. Sitter man då som sk flykting och försvarar tex att hänga homosexuella , ja då är det svårt att bli vän och accepterad av svensken.
Jag tror nog att Atilla och andra måste kunna se sig själv i en spegel och se hur de själv uppträder och hur de mer än ofta isolerar sig från vårt samhälle och vår kultur.
Hur ska någonsin tex de somalier som bor i Husby mfl ställen kunna komma in i det svenska samhället när de inte ens förstår vad vi säger trots att många bott över tio år i Sverige?
Uppträder man extremt så är det svårt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate