torsdag, januari 09, 2020

Flygolyckans otäcka kommentarer!

I natt kom det mycket otrevliga kommentarer, särskilt på twitter, angående de döda på flygplanet från Iran. Inte ens minsta lilla respekt för släkt och vänner till de döda. Påminner om 1939 års män och kvinnor som aktivt häcklade de få judiska läkare som skulle komma hit från Nazityskland. Samma sorts anda.
Det som Nuri skriver idag ställer jag mig helt bakom! Jag kommer att ta bort sk vänner vilka skriver skit alá Kent Ekeroth. Det är ovärdig smörja de sprider ! Svansen som SD har är inte skön att skåda, obarmhärtig och rå!
Blev så upprörd inatt och känner mig upprörd idag också . En von oben attityd som jag minns från 60-talet och Vietnamkriget. Ren rasism. Några miljoner "gulingar" betydde ingenting. En överklass med en inställning väldigt lik islamisterna!


ORDET TILL NURI!


”Svenskar”, ni som skrivit svenskar inom citattecken, som raljerat och gjort er lustiga över rapporteringen av de som har dött i flygkraschen i Iran gör att det vänder sig i magen på mig. Nej, jag bör vara tydligare, ni gör mig heligt förbannad. Medmänniskor har omkommit, i en tragisk olycka. Ni gör politik av det. Och rasism. Jag var mycket upptagen igår och följde därför varken nyheter eller sociala medier, när jag nu försöker att ta igen blir jag äcklad av hur en del av mina vänner och följare på FB lajkat och spridit inlägg som innehåller ovan vidrigheter. Det är sedan länge känt att asylsökande som fått uppehållstillstånd och svenskt medborgarskap reser hem till länder de flytt ifrån eller av annan anledning lämnat. Det betyder inte att de inte haft rätt till att bli svenska medborgare eller ger er rätt till att sprida främlingsfientlighet. Skärp er. De som har dött har föräldrar, syskon, käraste, vänner ... De är människor, medmänniskor.
Några av er jag känner har ramlat i polariseringsfällan. Den faller många i. Det blir allt oftare fel åt många håll. Eller rättare sagt åt båda hållen. Epitetet som ”rasism” och ”nazism” används lättvindigt och tappar i betydelse samtidigt som främlingsfientliga snabbt tar chansen att ge sig på invandrade och använder sig av fula knep för att få andra att löpa med. Parallellt med att allt fler sprider ren rasism, utan att ens förstå varför.
Skärpning åt alla håll. Och för Guds eller Yttrandefrihetens skull, förhåll er till fakta och allmänt bondvett.
Hälsning/Stolt svensk

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate