onsdag, januari 08, 2020

Ett råd till Magda Gad!

Jag har följt Magda länge och uppskattar hennes arbete ute bland folken i farliga länder. Med risk för sitt eget liv gör hon det arbete som en journalist ska göra. Men jag har också förståelse för de fotografer och journalister vilka väljer bort det farligaste pga av familj m.m.
Magda har nu ett dilemma. Hon har så många följare på bla Facebook så det har blivit henne övermäktigt att kolla allt vad dessa följare skriver till henne.(Trådar)
Facebook och även lagarna säger att man måste ta ansvar för vad som skrivs i dessa trådar. Åtal och fällande dom kan komma som ett brev på posten helt orimligt. Har du tio följare fungerar det men har du 25.000 går det inte.
Magda frågar vad hon ska göra nu när hon har hamnat i detta orimliga. Mitt råd till henne är att stänga ner möjligheten till kommentarer i detta läge. Vad finns annars att göra, jo att hon låter det vara öppet men att hon inte läser några följare alls. Andra med många följare har ofta flera andra som läser och granskar samt tar bort hat,hot och annat skit som dyker upp.
Risken med helt öppet fält för illasinnade är att de får Facebook att stänga ner henne och det vore en olycka.
Mitt råd slutar ändå i att stänga ner kommentarer . Jag har inte ork heller att läsa alla och det VIKTIGA är ju att kunna läsa Magdas ORD!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate