tisdag, januari 21, 2020

En mycket trist dag!

Tisdagen den 21/1 -2020 kunde lika gärna suddas ut för mig. Natten blev dålig,lite sömn mycket grubbel.Då blir också dagen därefter. Mest suck och stön och ont i magen!
Då missmodet smyger sig på med full kraft då kan inte ens min optimism rädda mig.
Tankar på döden infinner sig naturligtvis eftersom så många i min krets av vänner har gått hädan. Katarina skulle blivit 60 år  framöver. Jag blir ju 78 och då börjar man ju på allvar fundera. Ja, du vet det där vanliga om meningen med livet m.m. De flesta människor kommer väl någon gång in i dessa tankar. Så fick jag redan inatt reda på att två bomber hade detonerat i norra Stockholm med stor förödelse och många rädda människor.
När jag sedan ikväll börjar skumma tidningarna så är det så mycket kriminellt överallt i vårt land.
Inte fanken blir mitt humör bättre av att hela tiden se detta förfall i vårt land. Sjukvården togs upp i Rapport idag och det är ju eländigt där också.
Allt sånt här rapporteras utan några större analyser om varför det har blivit så här.
De flesta massmedia undviker att göra ett ordentligt gräv omkring alla dessa negativa saker.
De är skiträdda fortfarande att offentligt behöva berätta sanningen.För mycket folk har kommit hit och de fortsätter att komma varje år.
Ett land som har valt den här vägen är ett land som också får alla dessa avigsidor. Elefantsjuka sa man förr i tiden.För liten kostym i en allt för stor kropp.
ATT det ska vara så svårt för vissa politiker att ärligt säga detta inför det svenska folket!
Tvärtom fortsätter de att hävda att vi ska fortsätta denna stora import av främmande människor med en främmande kultur vilken inte vill ha ett demokratiskt samhälle.
Dessa vill istället omvandla våra samhällen till exakt den sorts samhälle de kommer ifrån.
De vill inte för liv och pina ha frihet från förtryck.
Ibland får jag för mig att de skickas hit just för att försöka omvandla vårt samhälle.
Klansamhället växer och med det också hedersförtrycket av de unga som växer upp i dessa familjer.  Den stora mängden kriminella pojkar kommer tyvärr också ur denna grupp.
Vem som helst kan ju kolla de domar som fälls eller namnen på de skjutna.
Kan man annat än att bli missmodig?
Inget av de här otäcka sakerna har ju blivit bättre heller!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate