tisdag, juli 09, 2019

Skolket ökar i landets skolor!

https://www.expressen.se/dinapengar/nara-30000-skolkare-forlorade-csn-bidrag/

Järfälla utmärker sig särskilt i dessa siffror och det förvånar väl ingen.Man kan rätt så lätt se i vilka områden detta elände utspelar sig. Just i de områden där bilbränder,knark ,våld och mord inträffar.
Ingen är väl förvånad?
Det är ju sånt här jag har hållit på och idisslat i många år med mitt sikte på Malmö och den stadens utveckling.
Nu ser ju alla att farsoten sprider sig över hela landet. Likt ett virus som verkar närmast obotligt!
Jag har i alla år pekat på den förda politiken som skuld och inte blir dessa siffror något som får mig att tveka med vem som har skulden!
Men de skyldiga blundar och vill inget veta och fortsätter sin politik och det kommer att bli ännu värre! Till och med polisen anser detta också så jag behöver ju inte känna mig som en udda person med galna tankar!
De här gängen av killar från andra länder har totalt förändrat bilden av Sverige med sitt sätt att leva utanför alla lagar.
Föräldrar vilka knappt förstår svenska och aldrig ens i skolans värld deltar i de möten som de verkligen skulle behöva närvara i.
Jag minns alla de möten jag och min fru alltid var på i skolan, de med utländska föräldrar fick ingen draghjälp av dem.De var aldrig med på våra möten i tex Sorgenfriskolan!
Kommer man till ett annat land med sina barn så får man f-b mig också lära sig svenskan samt bry sig om sina barn.
Man blir inte kriminell över en natt utan det är en process som har pågott länge. OCH när inget händer när småbrotten börjar så kommer det bara att luta nedför allt mer. Grövre brott!
Riksdagen och de regeringar vi har haft har plockat bort verktygen från tex polisen och domstolarna.
Att kalla det straff när man får 100 dagars krattning av löv när man har begått ett tämligt grovt brott är ju bara larv och de sk dömda hånflinar!
Min kompis fick sitt ena öga utsparkat av ett gäng 17-åringar, ingen fick något kännbart straff och det som min kompis led mest av var att de satt på rättegången och hånflinade och gjorde gester mot honom!
Ett land som på detta sätt åsidosätter allt sunt förnuft samt ändrar sina lagar så att förövaren inte får känna av att han gjort ett stort fel, det slutar bara på det sätt som vi ser idag.
Alla dessa killar har en skola som de skulle kunna sköta,de har fått alla möjligheter men skiter totalt i detta.
När ett land ser hur det går utför då måste man AGERA!
Nu fyller man på skolorna med ännu fler håglösa invandrarkillar ,tror man att det ska bli bättre då?
Stackars lärare,vilken börda får inte de på sitt arbete?
Samma med polisen, stackars dem som kommer att få ännu mer stök och elände!
Det känns ibland som om vi vanliga medborgare som har jobbat många år lever i någons sorts konstig film där vi matas varje dag med mord,bränder,misshandel, knivbråk samt stora gäng som slåss så att blodet flyter.
Vilda västern på riktigt?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate