lördag, juli 27, 2019

Lillefar Putin och hans krigspolitik!

https://www.dagen.se/nyheter/over-100-doda-i-syriska-flygangrepp-1.1559640

De civila offren i Syrien kan räknas i många tusen nu efter nya angrepp i norra Syrien. Assadregimen använder Putins bombflyg i oförminskad styrka återigen. Påven vädjar, FN vädjar, men inte lyssnar lillefar på det örat.
Stridsträning inför det kommande kriget kanske?
(Lillefar kallades allt från Tsaren till Stalin av folket)

När man ser bombade sjukhus,skolor och marknader så finns bevisen för krigsbrott rakt framför oss. Assad och Putin skulle ställas inför krigsdomstol!

Stackars detta Syriska folk som under så många år har utsatts för detta inferno.
Det är i dessa krig vi också ser hur strömmar av människor beger sig bla till Sverige.
Ska man få slut på folkvandringarna så måste våldet upphöra!

Roten till allt det onda i dagens värld är dessa krigsherrar vilka ödelägger sina egna länder. Allt handlar om makt och pengar.
När jag igår kväll vandrade genom Hökarängen och Gubbängen så ser jag överallt unga män från Syrien-Irak-Somalia osv.
På de senaste åren har våra stadsdelar här på söder om söder genomgått en mycket stor förvandling rent befokningsmässigt.
Tyvärr bildas ungdomsgäng från dessa grupper väl synliga för oss andra. Åtminstone jag passar mig numera noga för att komma för nära!

Känslan av att området sakta håller på att omvandlas till ett område med  problem växer sig allt starkare hos mig med minnen från mitt boende i många år i Rosengård!
Jag hoppas innerligt att jag har fel!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate