söndag, juli 14, 2019

En puzzelbit till om våra pensioner!

Jag träffade en ung kvinna vilken går på Konstfack, ett ställe där alltid vänstern är mycket stark. Efter en stunds samtal om konst och det hon höll på med så kom vi in på hyror och pensioner.
När jag då talade om vad jag hade i pension så sa hon:" Det är ju rätt så mycket pengar dina 12.000 i mån!"
Först trodde jag att hon skämtade. När jag då talade om att Sverige har bland de sämsta pensionerna i Europa så märkte jag att hon blev irriterad. Avslutade samtalet bryskt!
Är det här den puzzelbit som fattas angående pensionerna?
Tycker unga och särskilt de inom vänstern att våra pensioner är höga?
Vänsterns partier har ju i åratal inte gjort något annat än ren kosmetika vad gäller att höja pensionerna !
Är det så att de sitter där och är nöjda och säger som den här kvinnan att våra pensioner är ju bra?

Ska verkligen pensionärer behöva vara beroende av bidrag? Bidrag som sänks när de höjer pensionen med en futtig hundralapp?
Det sorgliga som jag kan konstatera ända sen jag blev pensionerad är ju att ingenting positivt har hänt och nu har det gått 15 år i mitt liv som pensionär.
Hur troligt är det att jag får uppleva en höjning vilken man kan utropa ett hurra inför?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate