onsdag, juli 10, 2019

Att stå i kö får alla göra!

Men när man låter invandrare gå förbi i kön till bostäder så bryter man ett samhällskontrakt man skrivit på inför det svenska folket.
Om det inte finns bostäder så ska det synas och man ska då inte plocka in fler människor i Sverige. 1+1=2
När man såsom i Kungsbacka och andra ställen bryter köordningen så blir det genast ett bidrag till sk främlingsfientlighet vilken inte gagnar någon.
DET är stat,regering,riksdag som genererar motsättningar i samhället. Med öppna ögon!
Jag skulle aldrig i mitt liv ge mig på den enskilde i sådana här sammanhang, det är inte deras fel att politikerna gör som de gör!
Att svenska unga nu får stå på en sämre köplats och ev. tvingas att bo hemma hos sina föräldrar som vuxna är mycket illa.
Dessutom måste man fråga sig hur de som endast bott i vårt land i 6 månader kan betala sin hyra i nybyggda hus?
Jag vet ju hur det kostar här i Hökarängen i de nya husen , mellan 15.000 upp till 17.000 för de större lägenheterna.
Jag som pensionär har 12.000 i månaden och vad har en man som nyss kommit hit per månad från samhället?  Detta skulle vara intressant att veta hur deras ekonomi ser ut eftersom de har råd att bo i nybyggda hus!
Jag kan inte ens tänka tanken idag att flytta till ett nybyggt hus! Hur skulle min ekonomi se ut med en hyra på 15.000 per månad?
Jag hävdar att den här politiken förr eller senare spårar ur när allt fler får upp ögonen för hur vårt "jämlika" samhälle dras isär mer och mer!
Vänstern bryr sig inte alls utan tvärtom stödjer man den här politiken allt medan man hasplar ur sig floskler om kapitalismen.
Partiledaren ägnar långa stunder i Almedalen till att snacka om bortglömda kläder i skolorna. Att ta upp hur vi inom arbetarklassen som pensionärer har hamnat totalt offside i det mesta bryr de sig inte om. Eller som sagt var , att svenska unga får ställa sig i bostadskön långt efter de nyanlända.
Att man lägger så stora belopp på invandringen och de som kommer hit så att det får till följd att tex våra pensioner är bland de lägsta i Europa!
Förstår de inte missnöjet ute bland folket som växer för varje dag?
Det är ju snart sagt kris överallt tack vare för stora kostnader för invandringen.
Sossarna vill ju försöka höja våra skatter igen, dessa skatter som också slår världsrekord.
Jag som pensionär betalar ju över 50% i skatt om man räknar med momsen eftersom alla mina pengar går åt.
Det är så falskt att säga att de flesta betalar ca 30 kr i skatt per 100.

SÅ ÄR DET JU INTE!

Samtliga partier utom SD har drivit fram den här politiken!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate